Czy Ty też tak masz?

👉w poniedziałek, na zespołowym spotkaniu w biurze czujesz dziwne, niespecyficzne drżenie w brzuchu. Czujesz że obecność innych osób onieśmiela?


👉podczas swojej pracy przy biurku nie potrafisz się skupić – przeszkadzają Ci hałas, telefony i obecność innych pracowników. Nie umiesz się zorganizować,

👉przygotowanie się i wyjście z domu – cała otoczka związana z dotarciem do pracy na czas jawi się jak bardzo trudne, stresujące wyzwanie,

👉pojawiły się inne wyzwania, które były Ci nieznane w pracy przed pandemią.

Zastanawiasz się, co się Tobą stało, że jakoś tak nie ogarniasz, a powrót do biura to wcale nie bułka z masłem.

👍Dobra wiadomość jest taka, że nie jesteś sam.

Wielu z nas ma problem z adaptacją do życia w biurze.

Możesz jednak wrócić na stare tory, albo ulepszyć działanie i lepiej radzić sobie z obecną sytuacją.

Praca po dwuletnim eksperymencie pracy zdalno- hybrydowej, gdzie większość czasu spędziliśmy z dala od naszych współpracowników i dobrze działających harmonogramów, rutyn dnia, jest wyzwaniem. 

Ale tak jak wyrobiliśmy sobie nowe zachowania związane z pracą zdalną tj.: wideokonferencje, dzielenie obowiązków domowych między domownikami, wypracowane nowej rutyny dnia i elastyczne godziny pracy. Tak możną na nowo wypracować sposoby działania w starej- nowej hybrydowej pracy w biurze.

Jak wesprzeć siebie w tym wyzwaniu:

⌚daj sobie czas na wdrożenie i adaptację do życia biurowego. Cierpliwe, drobnymi krokami wejdź w pracę w fizycznym biurze. Wprowadzaj nowe rutyny, schematy, testuj, eksperymentuj, sprawdzaj co Ci działa. Zainwestuj w nowe narzędzia pracy: słuchawki wygłuszające, ściankę oddzielającą od biurka współpracownika. Sprawdź pracę we wcześniejszych godzinach, zanim jeszcze wszyscy pojawią się biurze, przygotuj ubrania / posiłki dzień przed pracą w biurze, etc. 

I koniecznie świętuj każdy mały sukces, każdy wypracowany nowy sposób działania.

🗨️💬otwarcie porozmawiaj ze swoimi współpracownikami, przełożonymi o trudnościach, z jakimi się teraz borykasz. Być może razem jesteście w stanie wypracować rozwiązania, które poprawią jakość pracy w biurze i usprawnią komunikację między Wami. Taki dialog będzie też wentylem bezpieczeństwa i ulgą – bo okaże się że nie tylko Ty postrzegasz obecną sytuację jako trudną.

😕skoncentruj się na tym, co czujesz w trudnych sytuacjach. Co Cię niepokoi? Czego się lękasz? Co wprowadzenia Cię w uczucie zestresowania? Sama świadomość jakie masz odczucia, pozwoli uspokoić nerwy i zaplanować działania, które przyniosą rozwiązania. 

➖Co mogę zrobić, żeby się mniej stresować? Jak zadbać o siebie o swój dobrostan w pracy i poza nią?

➖Jakie rozwiązania w obecnej sytuacji pozwolą mi na nowo skutecznie pracować w biurze?

➖Co robią inni, jak sobie radzą w tej sytuacji?

Wiele już przeszliśmy. Pomóżmy sobie nawzajem by znów wrócić do życia biurowego.